İçimden geçenleri döktüm buraya
Serdim hepsini bu sarı sayfaya
Haddime düşmez ama
Amacım sadece bir ayna olabilmek duygulara...

16 Ocak 2011 Pazar

Çocukluğum

Bugün kalbim kocaman
Sığmıyor yerine
Çocuğum ben bugün yine
Çizgili renkli plastik toplarım nerde
Lastik ipim vardı benim
Bir de dünya tatlısı bir köpeğim
Her şey güvenliydi o zaman gözümde
Gülümsemek en kolaydı
Mutlu olmak için sebebe gerek kalmazdı

Kırdığım kiremitler tarhana çorbası
Bahçemizin toprağı pastamın kakaosu
Yemekler enfesti mutfağımda benim
Blok flüdümden dökülür melodilerim
Aaa! Üç tekerlekli bisikletim
O benim arabam, vapurum, her şeyim

Ne döndürebilirdi beni
Hiçbir şeye ihtiyacım yok
Ben döndüm bugün geri
Gözlerim kapalı
Burnumda pastel boya kokusu
Derken bir otomobil yanaştı kapıya
Annemin yumuşak sesiyle: “Baban geldi!”
Fırladım yerimden
Merdivenler üçer beşer bitti
Atladım üstüne
Güçlü kolları arasında
Yüzüm deri ceketinde
Her zaman sıcaktı elleri

Kayboldu minik ellerim avuçlarında
Girdim evimize babamın omuzlarında
Huzurlu bir yemek sofrası karşımızda
Kardeşim daha bebek koltuğunda
Annem ellerimdeki pastel boyayı temizlerken
Sonsuza kadar böyle kalıcaz sanırdım ben
Bazı hikayeler vardır
En tatlı şekliyle hatırlanır, yaşanır.
Açtığımda gözlerimi
Elimde fedakar annemin eli
Karşımda kardeşlerin en güzeli
İşte bu dünyanın bana en harika hediyeleri…

HSZ, 06.02.2010, 21:50, Eryaman


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder